נעלי צעד ראשון 10 טיפים לבחירה נכונה 2023

נעלי צעד ראשון 10 טיפים לבחירה נכונה 2024

נעלי צעד ראשון המדריך המלא לקניה 2023

ככל הנראה שהילדים לא יזכרו את הרגע הזה, אבל עבור ההורים, הצעד הראשון של ילדיהם הוא רגע מרגש ומיוחד, שמסמל שלב חשוב בהתפתחות הילד.

הפעוט הקטן אוחז במשהו ומתרומם מהקרקע, מרים את רגלו ועושה צעדים ראשונים מהוססים ולא יציבים, לקול תשואות ההורים הנרגשים. זהו רק השלב הראשון במסע של התינוק אל עבר הליכה יציבה ובטוחה. 

אז אחרי ההתרגשות והשמחה, ואחרי עוד כמה צעדים של הפעוט בעולם, הדבר הבא שההורים מתחילים לחשוב עליו הוא לרכוש עבור ילדיהם נעלי צעד ראשון. במידה ואתם עומדים לפני קניית נעלי צעד ראשון, חשוב לברר ולדעת כמה דברים על מנת שניתן יהיה לבחור את הנעליים המתאימות ביותר.  כאשר אנו מדברים על נעלי צעד ראשון, זה לא רק עניין של אופנה, אלא הגנה, תמיכה ונוחות לרגל הקטנה של הילד. 

כיבואנים של מיטב החברות בעולם וכבעלי רשת חנויות נעליים לילדים, שבה אנו מתמחים בנעליים לתינוקות ובנעלי צעד ראשון, הנה ריכזנו לכם את כל הידע שצברנו על נעלי צעד ראשון 10 טיפים לבחירה נכונה 2023

טיפים לבחירה נכונה של נעלי צעד ראשון

1. התאמה נכונה: וודאו שהנעל מתאימה היטב לרגל הילד. חשוב לבדוק את המידה באופן תדיר, כיוון שרגל הילד גדלה בצורה מהירה.

2. שיכוך בסוליה: בחרו בנעל עם סוליה רכה וגמישה, סוליה רכה אך לא רכה מידי תאפשר לילד להרגיש את הרצפה ותסייע לו ביציבה ובאיזון שיווי המשקל.

3. חומרים טבעיים: העדיפו נעליים מחומרים טבעיים, כמו עור או בד טבעי, שיאפשרו לרגל של הילד לנשום.

4. סגירה נוחה: בחרו בנעלים עם סגירה נוחה ומהירה, כגון סגירת סקוץ׳ (סגירת ולקרו) או שרוכים.

5. תמיכה לקשת הרגל: וודאו שהנעל נותנת תמיכה טובה לקשת הרגל, מה שיסייע לילד בהליכה נכונה ובריאה.

6. התחשבות בצורת הרגל: לכל ילד צורת רגל שונה. בחרו בנעל שתתאים לצורת הרגל של הילד ולא תצור לחצים מיותרים.

7. חשיבות הנעליים הראשונות: הזכירו לעצמכם שהנעליים הראשונות הן הכי חשובות. הן הן אלה שיסייעו לילד לפתח את הביטחון שלו בהליכה.

8. איכות מול מחיר: לא תמיד הנעל היקרה ביותר היא הנעל הטובה ביותר. חשוב למצוא את היחס הטוב ביותר בין איכות למחיר.

9. ייעוץ מקצועי: אל תהססו לבקש ייעוץ מהמוכר בחנות. בחנויות מקצועיות, המוכרים מכירים את המותגים והדגמים ויכולים להמליץ על הבחירה הטובה ביותר.

10. גיוון נעליים: למרות שמדובר בנעלי צעד ראשון, טוב להחזיק מגוון של נעליים למגוון מצבים – לבית, לחוץ, לגן ולפעילויות אחרות.

מתי לקנות נעלי צעד ראשון לתינוקות?

הליכה יחפה היא דבר בריא ומומלץ בכל מקרה. אך כאשר הקטנים מתחילים לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם שבחוץ חשוב שתהיה לרגליהם הגנה ותמיכה מפני שריטות, מכות, החלקות ועוד. אין שלב אחד מוגדר שבו צריך לקנות נעלי צעד ראשון, והוא תלוי בכם, ההורים. מומלץ לחכות עד שהפעוט צועד לפחות 15 צעדים רציפים בהליכה יציבה לפני שקונים נעלי צעד ראשון לתינוק,  ושיידע גם לקום ולהתרומם לבד במקרה ומועד. כמובן חשוב גם להמשיך לתת לילדים ללכת יחפים במקומות בטוחים לכך, כיוון שהליכה יחפה עוזרת לילד לחזק את שרירי הרגליים שלו, את האיזון שלו והתנסות עם יציבות על משטחים שונים. 

מה חשוב שיהיה בנעלי צעד ראשון לילדים?

ישנם כמה נקודות ואלמנטים שחשוב שיהיו בנעלי צעד ראשון  –

אמינות וניסיון מומלץ לבחור נעליים בעלי תקנים של איגודים בינלאומיים ומומחי כף רגל, ומותגים מוכרים ומנוסים בעולם נעלי הילדים. נעליים אשר נבחנו ועומדים בסטנדרטים מחמירים של מומחים וננעלים ע"י ילדים רבים ברחבי העולם. בסנד ישראל תוכלו למצוא מגוון של מותגי נעלי הילדים המובילים בעולם. 

התאמה ונוחות – אחד האלמנטים העיקריים הוא שצריך שהנעל תהייה נוחה לילד כשהוא נועל אותה. נדרש לבדוק האם יש לרגל מספיק מרחב גדילה בתוך הנעל, ובנוסף שלא תהיה גדולה רופפת מידי. קודם כל חשוב לברר את מידת הנעליים של הילד. (ראו בהמשך פירוט),  

הנעל המתאימה תשאיר מרחב של בערך חצי ס"מ בין קצה הבוהן לקצה הנעל. כדי לבדוק את זה, אפשר לבצע את הבדיקה המוכרת כשהפעוט עומד (בהתחלה האצבעות של הילד יהיו מכווצות וכאשר כף הרגל נפרסת אפשר לבצע את הבדיקה. וללחוץ על האזור הקדמי ולוודא שאכן ישנו מרחב גדילה של 0.5 עד 1.2 סמ

בחלק האחורי של הנעל, גם אמור להיות מרחב לרגל. מומלץ לבדוק את הנעל בעמידה- כך כף הרגל מתרחבת ומגיעה לממדים האמיתיים שלה בזמן הליכה. נעל גדולה מדי עלולה לגרום למעידה וקושי בהליכה. אסור להדק את הנעליים חזק מדי, אבל חשוב גם שהן לא יהיו רפויות כך שהילד ייאלץ לקפל את האצבעות שלו על־מנת למניעת נפילה.

דקות וגמישות חשוב שסוליית הנעל תהיה סוליה דקה וגמישה הניתנת לכיפוף ופיתול, בנוסף שתהיה סוליה שטוחה ומעט מחוספסת לשיפור החיכוך ולמניעת החלקה. המטרה היא לדמות כמה שיותר הליכה יחפה אשר בריאה וטבעית לילד ותאפשר תנועה חופשית ואלסטית, ועם זאת תספק תמיכה והגנה לכף הרגל מפני החלקות וחבלות שונות. 

רוב נעלי הצעד הראשון בעלות מבנה דומה  – רחבות מקדימה כדי לאפשר תנועה של הבהונות וצרות יותר באזור העקב לשמירה על איזון ושיווי משקל. הן גם אוחזות היטב את כף הרגל וסופגות זעזועים. חשוב שהנעל תהיה קלת משקל ותהיה עשויה מחומר רך ונושם כמו עור או חומר נושם אחר. עדיף שיהיו מחומרים טבעיים ולא מעובדים. ילדים מתרוצצים וזזים הרבה כי הם משחקים ברוב שעות היום ולכן חשוב מאוד שהנעליים שלהם יאפשרו להם לנוע בחופשיות ובקלילות.

עיצוב וחיבור של הילד – תנו לילד לבחור את הנעליים שהוא רוצה, עם עזרה שלכם כמובן. חשוב שהילד מתחבר ויאהב בעצמו את הנעליים כך הוא באמת ינעל אותם ביום יום וירגיש בנוח וחופשי. כדאי שהנעל תהיה בעלת עיצוב מושך, יפה וחביב על ילדים. תפקידנו ההורים הוא לכוון את הילדים אל עבר האפשרויות הטובות ביותר עבורם ולתת להם לבחור בעצמם. 

איך בוחרים את המידה הנכונה לילד?

הדרך הקלה ביותר במידה ואפשרי היא להעמיד את הילד על דף נייר ולצייר את כפות הרגליים, בעדיפות לשתיהן היות ושתי כפות רגליים לא תמיד זהות. לאחר מכן לקחת סרט מדידה או סרגל ולמדוד את הרגל – אורך קצה עקב לקצה בוהן ע"פ הציור. ניתן גם למדוד ישירות את רגל הילד מקצה עקב לקצה בוהן, אפשרי גם שישנים.

לאחר המדידה יש לבחור את המידה לפי סרגל מידות של כל מותג בנפרד היות והמידות שונות ממותג למותג. 

סנד ישראל – נעלי צעד ראשון לתינוקות וילדים 

בסנד ישראל תוכלו למצוא מגוון של נעלי צעד ראשון אשר נבחנו, הותאמו וננעלים על ידי המוני ילדים ברחבי העולם ועומדים בסטנדרטים ותקנים מחמירים. 

למשל, נעליים צעד ראשון  BOBUX -בעלות אישור מאיגוד הפודיאטריה האמריקאית ובטוחות לשימוש לילדים על פי תקני REACH TEST .

ומותג סנדלי הילדים Garvalin Biomecanics הספרדי מתהדר באישורים רשמיים של העמותה הספרדית לרפואת ילדים (Aep) ומכון ולנסיה. 

נעלי צעד ראשון לפעוטות מספקות הגנה מבלי להגביל את התנועה הטבעית ואת נוחות ההליכה וכל זה תחת עמידה בסטנדרטים בינלאומיים קפדניים. עם נעליים מתאימות, הפעוט יוכל להזיז את כף הרגל כרצונו מבלי שהנעל תכביד על כושר התנועה או תגביל את טווח התנועה שלו.

מוזמנים לבחור ממגוון נעלי צעד ראשון ונעליים לילדים באתר  עם משלוח ישירות לביתכם.

שאלות ותשובות נפוצות

תשובה: הזמן הנכון הוא כאשר הילד מתחיל להרגיש בנוח ללכת באופן עצמאי ובביטחון. לרוב, זה יתרחש בין החודשים 9-18 של הילד, אך כל ילד הוא שונה וחשוב להסתמך על הטמפו שלו.

תשובה: כן, נעליים שאינן מתאימות יכולות להשפיע על ההליכה של הילד ועל צורת הרגל. נעליים במידה לא מתאימה או עם סוליה קשה מדי יכולות להגביל את התנודה הטבעית של הרגל.

תשובה: חומרים טבעיים כמו עור או בד טבעי הם המומלצים ביותר, מאחר והם מאפשרים לרגל לנשום וממנעים הצטברות זיעה.

תשובה: זה כדאי, מאחר שבמהלך היום הילד עשוי להתעסק בפעילויות שונות. לדוג’, נעלים לבית, לגן או לפעילות בחוץ. החלפת הנעליים במהלך היום גם יכולה להקל על לחצים שמייבא הנעל לרגל.

תשובה: הכי טוב לבדוק את המידה בחנות ולוודא שיש מרווח של כ-1 ס”מ בין האצבע הגדולה של הילד לקצה הנעל. כמו כן, וודאו שאין לחצים בצידי הנעל ושהילד מרגיש בנוח בה.

נעלי ים לילדים
העגלה שלי
סגור רשימת משאלות
קטגוריות
דילוג לתוכן